Om meg

Bildet mitt
telemark, Norway
jeg er ei lita nordlandsjente som fant kjærligheten og lykken i Telemark. Her bor vi i ett lite rødt hus med nydelig utsikt. for tiden er jeg i mammapermisjon med tvillingguttene vi fikk i mars 2011; Casper og Theo. jeg har studert russisk språk og planlegger å bli tolk etterhvert når jeg er tilbake i arbeidslivet.

tirsdag 10. januar 2012

hvorfor skal jeg blogge?

Jeg tenkte aldri å opprette en blogg. Jeg er glad i å skrive men jeg trodde ikke blogging var noe for meg. Etter at tvillingene kom til verden så har livet endret seg drastisk og jeg opplever så mye rart og spennende som jeg så gjerne skulle delt med noen. samtidig har jeg fått utrolig mange spørsmål om hvordan det er å være forelder til tvillinger. hvordan får vi det til? har vi mer energi enn alle andre foreldre? har vi full kontroll? 

vi har ikke full kontroll, men jeg må virkelig si at oppfølgingen man får med tvillinger er atskillig bedre ( i alle fall i vårt tilfelle) enn den er for de som føder "bare" ett barn. Det var kanskje hell i uhell at guttene kom 7 uker før tiden, for de 3 ukene jeg lå på sykehuset med dem var som å gå på skole i å være mamma. Og også samboeren min fikk veiledning og ble "kurset" like godt som meg. da vi kom hjem kan vi nesten si vi var likestilte som foreldre og det føltes deilig for oss begge. Riktignok ammet jeg en stund men det var ellers ingenting som tilsa at guttene trengte mamma mer enn pappa. Jeg tror det er viktig for de aller fleste foreldre at de får det til. Man vinner så mye på være to om arbeidet. og hvis man ikke kan stole på hverandre, hvem kan man da stole på? 

videre i bloggen skal jeg forsøke å dele noen av disse mange rådene og triksene vi har fått fra både helsepersonell og de rundt oss. I i alle fall de vi føler at har vært til god hjelp;) Som foreldre til tvillinger har vi måttet gjøre ting veldig annerledes og kanskje ikke så "tilfeldig" som ett-barns-foreldre. Rutiner er nøkkelordet som sikkert ringer i ørene til de aller fleste foreldre. vi har hørt det før. men hvilke rutiner er best? 

hjerteknuserne våre er nå på samme nivå som sine jevngamle. ingen tegn til at de har vært premature. Kanskje vi har gjort noe riktig:) Kanskje guttene våre rett og slett bare var så sterke og sunne da de kom til at de ikke hadde behov for de ekstra ukene? jeg undres på det selv, men jeg liker å tro at det er en blanding av gode valg og gode gener:)

gleder meg til å dele vår tvillinglykke med dere. Mange varme klemmer fra Camilla <3

1 kommentar:

  1. Kjempeartig at du har startet med blogging!
    Gleder meg til å følge denne fremover.. :)

    SvarSlett